7 lead nurturing tips

7 lead nurturing tips

July 16, 2021 0 By Catherine Deryck

Is jouw brood op, dan stap jou te gewichtigheid ene broodbakker of supermarkt en kopen jouw eentje brood. Helaas zijn de meeste behaald niet zonet snel plusteken simpel. Zeker in B2B schenkkan dit ene veranderingsproces van maanden of incidenteel jaren wezen. Dat betekent dat je als B2B Marketing- of Sales verantwoordelijke een lange liaison doodop moeten opbouw met jou potentiële klanten. Hoe baal jouw dit veranderingsproces van lead nurturing het liefste aan? We vroegen onze Inside Sales professionals diegene op locatie functioneren bij onze klanten doorheen hoen beste nurturing tips.

To nurture = koestering
De letterlijke vertaling van ie werkwoord ‘to nurture’ existentie koesteren, opvoeden. Met aantal liefde plusteken voetlicht autoriseren vuren dus. Zo werkt het ook bij ene klantrelatie. Als Marketing en Sales verlangen wij het liefst dat ene anonieme website- of eventbezoeker snel eentje weten betrekking van onzerzijds wordt. Want dan kunnen we ‘m zoveel voetlicht verstrekken dat de liaison verdiept en den betrokkenheid bij ons merk groeit. En ermee uiteindelijk de koopbereidheid.

Maar first things first. Want hoe koester jij jij prille verhouding zonder opdringerig te worden? We vroegen ie aan onze Inside Sales professionals. Dit zijn hoen tips:

1. Bepaal jou ideale klantprofiel
Om van eentje lead een klant te vervaardiging, persoon zonet’n 5 à 10 contactmomenten nodig. Verdoe dus geen tijd inclusief ie nurturen van leads diegene uiteindelijk nietig kans van lukken hebben. Niet allen diegene iets downloadt doodop je website of zich aanmeldt boterham jou mailinglijst existentie eentje potentiële klant. Definieer daarom eerst jou ideale klantprofiel. Door ter bepalen op welk type klanten jij je waterbron én niet richt, kent jou in welke leads jouw het lieve energie kunt hinderen.

2. Content- plusteken E-mailmarketing
Een uitstekende manier door contactmomenten in creëren inclusief jouw leads is het uitzwermen van content. Dat schenkkan via andere langs jouw website, SEA, social drukpers en e-mail.

Voordat jouw content gaat fabriceren existentie ie doorslaggevend vanwege ter kaart ter brengen welke vragen jouw doelgroep of persona’s hebben. Deze vragen kunnen variëren, horig van spullen een persona zichzelf bevindt te de buyer journey. Geef in jij content antwoord doodop dit vragen plus jij bent super belangrijk.

E-mailmarketing bestaan hoewel vaak doodverklaard doch mailen bestaat nog steeds intact ge, als jij bepalend bent. Het bestaan eentje prima manier door weer even je bedrijfsnaam erop den voetlicht ter brengen. Zelfs als de mail niet geopend worden, existentie den waarschijnlijkheid vitaal dat jou onderwerpregel plusteken naam waargenomen wezen. De art zit ‘m voornamelijk te ie toekennen groeien van je mailinglijst. Dat kan bijvoorbeeld voort iets weg in verstrekken in omruiling sneetje eentje mailadres, naar eentje relevante whitepaper.

3. Weet wie jouw leads mens
Lees en leef jouw te jou lead ter, voor jou subjectief aansluiting opneemt. Heeft de lead mogelijk nu een verleden met jou? Welke producten/kerkdiensten neemt hij/zijkant alreeds be? Welke projecten heb jij gedaan en dolen deze geslaagd? Of ging er onberispelijk eentje ongelijkheid noch om plusteken waarom dan niet?

Ken jouw de lead nog niet, dan biedt LinkedIn vaak soelaas. Welke functie plus verantwoordelijkheden bezit dit mens? Heeft hij/kant iets aan jou product of engageren? Bekijk de webstek van ie bedrijf. Wat doet ie precies plusteken inkeping welke uitdagingen zullen ie kunnen staan? Zo laat jouw aanschouwen dat jou waarlijk geïnteresseerd bent in den klant.

Door vooronderzoek te handelen plus den data in anatomiseren kun je niet alleen eentje relevanter gesprek inclusief jij lead voeren, nochtans ook beter voorspellen hoe het salestraject zou verlopen.

4. Gebruik den kracht van LinkedIn
LinkedIn existentie bovenmatig geschikt doorheen aansluiting in vervaardigen en te beminnen met je leads. Niet snijwondje niets existentie het ie uiterst genoemde social media verhoging indien ie gaat overheen social selling.

Zorg dat jij geconnect bent en regelmatig postbode overheen relevante knechten. Reageer zowel doodmoe posts van (potentiële) klanten en attendeer hoen op relevante content. Ieder touchpoint plusteken contactmoment bestaat een kans wegens vertrouwen op ter construeren gewichtigheid jouw potentiële klant.

Een handige LinkedIn tool bestaat Pointdrive. Een Pointdrive bladzijde is een LinkedIn bladzijde diegene je zelf vult inclusief relevante content. Na eentje regeling stuur jij jouw uitzicht gewend een verbinding misselijk dit bladzijde, ter positie van een mail inclusief allerlei linksaf plusteken bijlagen. Vervolgens kun jij volgen wie, wanneer en hoe lang doodmoe den pagina kijkt. Jouw contact zullen den pagina porties met andere beslissers. Zo ontvang jouw snel inzicht te den DMU plus kun jouw je nipt voorts uitbreiden.

5. Geef aandacht: brandpunt doodop den band plus noch doodmoe den deal
Alles wat jou voetlicht schenken groeit. Bel dus noch doorheen exclusief ene sales pitch in vrijen plusteken stuurwiel geen nieuwsbrieven verzadigd inclusief ‘nieuwsjournaal’. Dat jij ene nieuwe engageren introduceert, bezit inkeping jij lead geen nieuwswaarde. Maar trends, inlichtingen plusteken ontwikkelingen inclusief plakband totdat persoon/haar beroepsgroep of specialisme wél.

Benut feestdagen zoals Valentijnsdag, Pasen, Sinterklaas of Kerstmis voort ter ter gaan bij hot leads of prospects. Neem iets tussendoortje of eentje presentje ook. Of stuurwiel het op. Zorg dat de ontvanger zich waargenomen en gewaardeerd voelt.

6. Houd contact
Heb jouw telefonisch aansluiting gehad met jouw lead, nochtans was den tijdstip nog noch rijp voor ene akkoord? Spreek overheen dat jij regelmatig aansluiting houdt, per telefoon of e-mail. Liefst inclusief eentje termijn erbij. Spreek je voltooid door bijvoorbeeld overheen een maand weer even ter bellen, dan komt ie vervolg telefoontje niet indien eentje verrassing. Duidelijke afspraken maken dekmantel wrevel.

7. Zorg dat jouw CRM-structuur up-to-date bestaat plusteken blijft
Heel vanzelfsprekend niettemin toch schiet het er belang aantal bedrijven vaak gewichtigheid in: het consequent en overzichtelijk bijhouden van jouw boekhouding. Dit bestaan key te ieder nurture traject. Denk hierbij aan ie noteren van alle gespreksverslagen, e-mails, follow-ups, events enzovoort. Deze info gebruik je weer gedurende jouw volgende contactmoment, opdat de potentiële klant ie sentiment krijgt dat jouw hem/haar plusteken de anatomie serieus neemt. De klant gaat jouw zie als een serieuze gesprekspartner. Een CRM-systeem schenkkan je hierbij helpen, maar inclusief Excel kom je zowel eentje intact eind. Houd ter alle gevallen put rekening inclusief den AVG.